DGI Engum Cup 2015

Søndag den 14. juni 2015

 

Velkommen til DGI Engum Cup 2015. Vi er glade for den store opbakning til årets stævne, som får deltagelse af 99 hold. Det glæder os, at I vil deltage, og vi håber at alle får en hyggelig dag, samt at vi får nogle spændende og jævnbyrdige kampe, som alle afvikles med hensyntagen til fair play.

Formålet med stævnet er, at alle skal have en god oplevelse ved fodbolden med nogle jævnbyrdige kampe. Alle hold spiller derfor 4 kampe uden at der findes en vinder i de enkelte rækker. Dette betyder, at i rækkerne med flere niveauer spilles der primært mod andre hold på samme niveau, men der kan også være enkelte kampe mod et hold med højere eller lavere niveau. Programmet er udarbejdet ud fra det tilmeldte niveau, som bedes overholdt af hensyn til nogle jævnbyrdige kampe.

Der vil være pannabaner, forskellige boder og en hoppeborg på stadion i forbindelse med stævnet.

Engum UI tager også socialt ansvar og derfor har F.A.N.T (Football for A New Tomorrow) ved Erik Rasmussen en indsamling af brugt sportstøj i forbindelse med stævnet. Hvis du har noget brugt tøj vil det blive indsamlet og efterfølgende sendt til Sierra Leone.

Vi håber, at I bliver tilfreds med årets stævne og hører gerne ris og ros efterfølgende på mail.

Stævneafvikling:

Alle hold spiller 4 kampe mod forskellige modstandere.
Spilletiden er følgende:

3-mands     1*10 min

5-mands U8)    2*10 min

5-mands (U9 + u10)    2*12 min

8-mands    2*20 min

Der spilles efter reglerne gældende i turneringen.

Førstnævnte hold giver bolden op.

Der er løbende udskiftning fra midten af banen.

Ved trøjelighed benytter sidstnævnte hold overtrækstrøjer

Tidsplanen er stram, så alle skal være klar på de anførte tidspunkter. Ligeledes er pausen kun til sidebytte – max 1 min.

Kampene dømmes af lokale dommere.

Medbring selv træningsbolde!!

Præmier:

Der spilles IKKE for at finde en vinder, men for at børnene får nogle gode jævnbyrdige kampe. Der er en erindringsgave til alle spillere efter den sidste kamp i puljen.

Præmieoverrækkelse sker foran canopyen.

Der er desuden et stykke frisk frugt til alle spillere ved klubhuset.

Parkering og omklædning

Med så mange deltagende hold er vi godt klar over at, der kan være lidt logistiske udfordringer med hensyn til parkering og omklædning, så vi beder om jeres forståelse herfor.

Parkering kan ske ved skolen, i skolegården, ved kirken og i præstegården.

Omklædning for piger foregår i klubhuset, mens omklædning for drenge forgår i gymnastiksalen på skolen. Husk begge steder – ingen adgang med fodboldstøvler.

Der er toiletter i klubhuset og ved gymnastiksalen på skolen.

Stævneleder :

Claus Brødsgaard

( 75 89 67 37   /   22 46 31 37

Email: engumvej91@dlgmail.dk

Når I møder søndag bedes I melde jeres ankomst ved stævnekontoret, som er placeret i Canopyen ved klubhuset.